ÚJ!!! a Lady Useren

Keresgélő

.htaccess (1) 7 titok (1) adatbiztonság (2) adatmentés (1) ada lovelance (1) adsl (1) adware (1) akarat (1) angol (1) ask (1) augusztus 20 (1) bank (1) biztonság (1) biztonsági szoftver (1) blog (2) blogday (1) blogger (1) blogkereső (1) cd (1) cd lejátszó (1) cél (1) customize (1) design (1) direct to desktop (2) dizájn (1) esélyegyenlőség (1) e mail (1) fájlkezelés (1) fórumkereső (1) gazdagság (1) gerillamarketing (1) gmail (2) google (8) guru (1) gyed (1) gyes (1) gyes mellett (1) hálózat (2) használt (1) ház (1) házassági problémák (1) háztartásgazdaság (2) hírlevél (1) ikea (1) ingyen (1) ingyenes e mail (1) ingyenes szoftver (6) jobb minőség (1) karácsony (1) katasztrófa (2) kávé (1) kémprogram (1) képkereső (1) képminőség javítása (1) keresés (2) kereső (4) keresőoptimalizálás (1) kismamabérlet (1) környezetszennyezés (1) környezetvédelem (1) legó (1) lehallgatás (2) levelezés (1) live (1) marketing (6) mém (1) minőségjavítás (1) mobil (1) mp3 (1) ms word (1) naptár készítő (1) naptár program (1) oktató videó (1) öngól (1) online naptár (1) online vásárlás (2) önmegvalósítás (1) operációs rendszer (2) ördög (1) pc (3) pénz (1) problémamegoldás (13) programozó (1) router (1) rss (2) sablon (1) seo (1) skype (2) spam (3) számítógépes játék (1) személyiségfejlesztés (2) szinonímaszótár (1) szmog (1) szoftverhasználat (2) szótárprogram (1) szövegfordítás (1) szöveggondozás (1) születésnap (1) telefon (1) teljes munkaidőben (1) teszt (1) tréning (1) trójai (1) trükk (2) tudatos élet (3) újrahasznosítás (1) új tárhely (1) ünnep (2) vállalkozó (1) veszélyek (5) vicces (5) videó (4) videókereső (1) videómegosztó (4) videótelefon (1) videó beágyazása (3) webfordítás (1) weblap fordítás (1) weboldal fordítás (1) weboldal készítés (2) windows xp (1) yahoo (2) youtube (4)

Blogfolytatás

http://blog.ladyuser.eu

Lady User

"A processzorok füsttel működnek. Ha kijön belőlük a füst, nem működnek tovább." (Ismeretlen)

PC Fórum hírek

Támogatás

Join My Community at MyBloglog!

Zsákbamacskát pedig veszünk?

2008.06.09. 07:22 | HGyöngyi | 6 komment

Címkék: marketing online vásárlás

Hogy működik a vásárlás az offline világban?


Vessük el most azt az esetet, hogy a kedvenc filmemet szétszabdaló reklámblokk ébreszt rá, hogy rossz anya vagyok, mert nem a hűtőből kivett,  totyogó állatos termékkel uzsonnáztatom a gyereket.

Megszületik az igény

Már az ötödik nadrágomat próbálom magamra rángatni eredménytelenül. Először még alkudozom magammal, hogy nem is szorít annyira, aztán megadóan felveszem a legszebb terhesnadrágom egy hosszú pólóval - addig jó lesz, amíg elmegyek benne egy áruházig -, és döntésre jutok. Nekem új nadrág KELL.

Kiválasztom a boltot

Nekiindulhatok csak úgy találomra, de célravezetőbb, ha oda megyek, ahol már egyszer vásároltam és meg voltam elégedve mind a minőséggel mind az árral. Mert mit szeretnék én, mint tudatosodó vásárló? Legjobb ár-érték arányt.

Kiválasztom az árut

Mivel körülbelül tudom, mit szeretnék venni, felkeresem kedvenc áruházam megfelelő részlegét és a méretemnek (veszek egy nagy levegőt és megbarátkozom a 4X-es jelzésekkel) megfelelő ruhadarabok közül először kiválasztok párat, amelyek színben, mintában megfelelnek, majd szűkítem a kört fazon szerint.
A szortírozás eredményéül megmaradó pár darabot becipelem a próbafülkébe. (Tudtad, hogy annak megfelelően megválasztott megvilágítása befolyásolja a vásárlási döntésedet?)
Itt szembesülök a valósággal. A termékek vagy nem az átlag magyar fogyasztónőre készülnek, vagy a szervezetem elfelejtett értesülni arról a tényről, hogy csak akkor vásárolhatok a jövőben konfekcióterméket, ha minden felszedett kilómmal növök egy centit.
Szerencsére technika órán gépi varrás kiképzést is kaptam, úgyhogy szűkítek egyetlen darabra, amelyből ugyan tíz centit fel kell majd hajtsak, de a szabása kényelmes és nem nem tűnök benne a Michelin reklámemberének.

Fizetek és megyek

Fizethetek bankkártyával, készpénzzel, és akár azonnal felvehetem a nadrágom.


Hogy működik mindez online?

Maradjunk az egyszerűség okán a nadrágnál, mert egy, csak elektronikus formában elérhető dokumentum vásárlása problémásabb eset.

Igény megszületett, kiválasztom az online boltot

Az online bolt lehet webáruház, de egy forgalmazó honlapján nemcsak áruházi formát választva értékesíthet. Lehet, hogy csak egy-két terméket árul, és egy linken (kapuponton) keresztül vezet egy oldalra, ahol arra a termékére leadhatod rendelésed. Itt is működik az az eset, hogy akitől már egyszer vásároltál, és személyre szabott figyelmet kaptál, ahhoz mész vissza inkább, minthogy ismeretlenekkel kísérletezz.

Például ha egy általad jó színvonalúnak tartott lapban riportot közölnek a cégvezetővel, nagyobb eséllyel jut eszedbe, hogy az ő honlapját látogasd meg, minthogy a keresőkben felbukkanó találatokból mazsolázz. (Mi ilyen megfontolással választottuk Kalmárné, Szonja gyerekjátékos webáruházát.)

Árukiválasztás és fizetés

A bizalom azért is fontos, mert csak egy kép alapján választod ki és rendeled meg az árut.  Az eladó garanciát ígér, pénzvisszafizetésre és áruminőségre, de kérdés, hogyan tudod mindezt érvényesíteni. Lesz-e kedved postára, bíróságra rohangálni, panaszos levelek tömegét megírni mondjuk egy párezres vásárlásnál vagy hagyod az egészet nyugalmad érdekében?


Egy tisztességes kereskedőnek nemcsak a te mai 3000,-/30 000,- Forintod fontos, hanem jövőbeli vásárlásaid is. De miről ismerszik ez a kereskedő?

A legfontosabb, hogy a honlapján információkat közöljön a a cégéről. Itt nem a "húsz éve a piacon a vásárlók megelégedésére" bemutatkozás keresendő, hanem a cég neve, székhelye, telefonos-, elektronikus elérhetőségei.

Az EU diákok számára megjelentetett egy kiadványt "Tudatos vásárló leszek" címmel. (A link pdf-re mutat, amely a kiadvány teljes anyagát tartalmazza, ingyenes letöltési lehetőséggel az Európai Bizottság honlapjáról.) Hasznos lehet érettebb fővel is. A netes vásárlásról a 17. oldalon olvashatsz.

A biztonságos fizetés és az árú házhozszállításának témaköre túlmutat ezen a bejegyzésen. Igyekszem visszatérni rá.


Kitekintésként egy vizsgálat eredménye

Az EU fogyasztóvédelmi biztosa közzétette jelentését arról az uniós vizsgálatról, amely a repülőjegyet árusító honlapok félrevezető reklámjait elemezte. Az eredmények összefoglalója magyarul a Fogyasztóvédő és Érdekszövetség Alapítvány honlapján olvasható.

Te kitől mersz vásárolni az Interneten? Mersz egyáltalán így vásárolni? Vannak szempontjaid, hogy kiben bízol és kiben nem? Mivel véded magad, hogy ne verjenek át? Írd meg nekünk, hogy mi is biztonságosabban vásárolhassunk!


Hajni kommentjében szereplő Cisco cikk itt.


A bejegyzés trackback címe:

https://ladyuser.blog.hu/api/trackback/id/tr79510627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chi - Csapó Ida*** · http://www.gazdagnok.hu 2008.06.09. 17:10:28

Kedves Gyöngyi,
régóta használom vásárlásra az internetet - persze, ha jól meggondolom, akkor én is úgy kezdtem, mint a legtöbben: csak azokban bíztam meg igazán, akiket régóta ismertem a valós világból. Például könyvkereskedői hálózatok.

Látod, például könyvet nagyon szeretek a neten vásárolni -
kényelmes, gyors és olcsóbb is nagyon sokszor, mint egy rendes könyvesboltban. Ráadásul nem nekem kell hazacipelnem. :-)

Van, akiknek nem tetszik, de én szeretem, hogy ha "látják" egy online könyváruházban, milyen témák érdekelnek, akkor ilyen témájú könyvek jönnek fel, amikor újra belépek hozzájuk nézelődni.

Drágább infoterméket is vettem már a neten keresztül, de előtte a készítőjének meg kell dolgoznia ezért sok-sok hasznos hírlevéllel. Olcsóbb infotermékeket megveszek enélkül is, ha a téma számomra fontos, mert belekalkulálom, hogy ráfázhatok - eddig ilyen nem történt meg, bár egyszer nagyon meglepődtem, hogy voltaképpen egy papíralapú könyvet kaptam, csak dupla áron. Ezt is elnézem, mert az információ fontos volt számomra (befektetés amúgy).
Volt, amikor könyvesboltban vett papiralapú könyv korábban megszületett részeit kaptam meg CD-n, de ez sem zavart annyira, mert nem került sokba, és legfeljebb többféle hordozón is megvan :-)
Ezzel együtt nagyon is el tudom képzelni, ha valaki nem ennyire elnéző, mint én :-)

Szóval az eladónak nagyon kéne - KELL - figyelnie a vásárlóira.

Visszatérve a könyvekre az is előfordult velem, hogy a kedvezmény hatására összeszedtem egy jó csomó más könyvet is a kedvenc témáimban, noha csak 1-2 kötetért indultam. Mégsem tartom ezt impulzus vásárlásnak, mert voltaképpen ezek a könyvek érdekeltek már régebben is - hát akkor most az volt az az alkalom, amikor olcsóbban hozzájuk jutottam.

1997 óta internetezem, és akkoriban még azt tanították, hogy bizonyos dolgokat tuti nem fognak a neten venni az emberek. Például ételt, bár már akkor is elhangzott, hogy ismert termékek online megrendelése azért lehetséges lehet.
Ma már az is mindennapos lehet akár, hogy a neten rendelünk házhoz szállítást.

De mozijegyet is foglaltam már neten :-)

Amit imádok: az online bankolás - ezer éve nem álltam sorban postán csekk befizetések miatt. Alapvetően bizalommal teli ember vagyok, fizetek bankkártyával is - legutóbb például egy passzív jövedelemről szóló tanfolyamért. Mert hiteles volt az eladó a netről is, meg egyik nagyon jó ismerősömtől hallottam róla először - tehát ezek a személyességek is szükségesek lehetnek... hm...

Remélem, hogy válaszoltam a kérdésedre - szeretettel üdvözöllek: Ida ***

Utóirat: érdeklődéssel néztem a blogodat, és érdekelne az is, hogy mi is készül itt voltaképpen? :-)
Elmeséled? Illetve majd tájékozódom alaposabban...
A szlogen jó, és szerintem a témád is - a kivitelezését is meg lehet szerintem jól oldani, hogy piacképes legyél vele! :-)

HGyöngyi · http://blog.ladyuser.eu 2008.06.10. 08:04:27

Köszönöm, hogy ilyen részletesen válaszoltál. Nagy megtiszteltetés ez induló blogomnak. Ida A Magyar Internetező Nők Egyesülete alapító tagja. Mindjárt fel is veszem az egyesületet linkként a tanító oldalak közé.

Hajni 2008.06.10. 08:22:46

szia,Gyöngyi
én ma rendeltem egy matekfeladatokat mutató órát egy jó fej matektanárnak, pár perc alatt,a kicsi alvásidejében, mert ilyen terméket még nem láttam máshol, másrészt időm sincs elmenni vásárolgatni(ill. nem szánok rá időt!) harmadrészt pedig mert a termék infóját a kiválasztáshoz mindenkivel-egy csoporttal,osztálytársakkal- meg tudtam osztani, anélkül, hogy együtt mentünk volna pl. 20-an plázázni:)

Jó ötletek vannak a blogodon,érdekesek és olvasmányosak:)!

Engem is érdekel,hova tartasz, mit szeretnél elérni, én is chatelek-blogolok ezerrel,és mindig le is vagoyk maradva magam mögött..:),informatikai újságiróként szeretnék váltani, még nem tudom, hogyan.., de azért igyekszem:),

HGyöngyi · http://blog.ladyuser.eu 2008.06.10. 16:16:49

Kedves Hajni!

Számomra most egyértelműbb, hogy honnan tartok, mint az, hogy hová...

Elvetettem egy magot, öntözgetem, gondozgatom, és hónapok múltán elválik, jó gazda voltam-e.

Gratulálok a picihez! Mellette tényleg nem egyszerű váltani. :-) Ugyanakkor nem érzi az ember az idő szorítását. Nyugodtan próbálkozhatunk. Drukkolok neked - magunknak :-)

Hajni 2008.06.11. 18:18:47

szia, Gyöngyi,
mit szólsz az alábbi kutatáshoz? Elküldöm a részletes anyagot is, a TE tapasztalataid szerint mennyire jók az online boltok mobil felületei? várom szakértő válaszod,üdv:Hajni
A csatolt sajtóközlemény szerint a Cisco e-kereskedelmi tanulmánya arra mutat rá, hogy a mobiltelefon lesz a negyedik értékesítési csatorna. A kutatás szerint a mobil eszközök jelentős növekedési lehetőséget jelentenek a kiskereskedelmi ágazatban, mivel új vásárlási csatornát kínálnak a fogyasztók számára. A tanulmány azt jelzi, hogy a mobil eszközök rohamléptekben zárkóznak fel az üzletekhez, webhelyekhez és termékkatalógusokhoz, és egyenrangú kiskereskedelmi értékesítési csatornává nőtték ki magukat.

Néhány adat a felmérésből: A kiskereskedők 42 százaléka újraszerkesztett weboldalak vagy különleges mobil oldalak bevetésével teszi elérhetővé a termékinformációkat a mobil készülékeken.

* mintegy 15 százalékuk tranzakciókat is engedélyez a mobil eszközökről (vásárlás, készletek teljes funkcionalitású lekérdezése stb.)
* 10 százalékuk SMS-ben válaszol a vásárlók kérdéseire
* 6 százalékuk külön mobil használathoz fejlesztett weboldalakkal és URL-lel rendelkezik

Az e-kereskedelmi oldalakról készült felmérésének eredménye:

* 17 százalék teszi lehetővé a kapcsolódó közösségekhez való csatlakozást
* 52 százalék ügyfélvéleményeket tesz közzé a termékekről
* 50 százalék fejlett vizualizációs eszközökkel rendelkezik
* 50 százalék multimédiás tartalmakat, így például videót is kínál
* 50 százalék többcsatornás ügyféltámogatást, többek között bármikor elérhető üzenetváltást tesz lehetővé.

További részleteket a csatolt anyagban olvashat.

HGyöngyi · http://blog.ladyuser.eu 2008.06.12. 09:31:46

Kedves Hajni!

Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmünk erre a közleményre.

Légyszi, küldd el az anyag elérhetőségét, én végiggondolom a dolgot, megnézek pár egyéb forrást is és ígérem, megírom a véleményem.
(De most egy kis türelmetek kérem, mert mesterek szállnak meg minket ablakcsere miatt, valószínűleg a gépemhez sem férek majd pár napig.)

Üdv:
Gyöngyi
süti beállítások módosítása