Aki szakmai blogot ír, az valószínűleg nem azért kezd bele, mert az összes kockás füzete betelt és nincs ideje újat venni. Szeretné megosztani szakmai tapasztalatait másokkal. Van, akinél ez szigorúan profitérdekből történik, van, akinél a segítő szándék a mozgató. Sokszor ez a két szempont együttesen is jelen van.
Ennyit a szándékról... De a blog nem lesz több, mint bármelyik a már említett fiók mélyén kallódó jegyzetfüzetekből, ha a kutya sem tud létezéséről. A népszerűsítésnek több módja van, a rátalálást segítő eszközök egyike a keresőoptimalizálás. Nem keverednék erre a területre, mert ehhez a szakmához nem értek. Azt gondolom, hogy egy céges honlap esetében ezt a munkát célszerűbb szakemberre bízni, hacsak valaki nem érez heves késztetést a mestertrükkök elsajátítására.
De egy szakmai blog esetén, főképp, ha alapvetően segítő szándékkal íródott magánblogról van szó, kinek jutna eszébe súlyos tízezrekért optimalizáltatni. Cservenka Béla blogján magyarra fordított egy nagyon hasznos, angol nyelvű, bloggereknek szóló keresőoptimalizálás tudástárat.
Végigolvastam. A kezdeti pár bevezető bekezdés után, ami inkább a kezdőknek szól, még azok is találnak benne érdekességet, akik már hosszabb ideje ostromolják a Google-t jobb találati lista eredményért.
A blogbejegyzés már önmagában nagyon hathatós segítséget nyújt mindazoknak, akik angolul nem vagy kevéssé jól olvasnak. Ugyanakkor számtalan linkkel további blogoldalakra ad hivarkozást, amelyeken szintén értékes, hasznos tartalmakat lehet olvasgatni - igaz ott már angolul - a témában.
Neked van hozzáfűznivalód?